Tuesday, March 31, 2009

Tangan lebam ...4 jarum kene......sakit.....



Ni gambar tangan aku yg tgh dialysis.......cam nie la aku emenjak 2 menjak nie sejak bergelar peaskit kronik...he he....3/week cam nie la,,,,4h mngeras kek situ......nak wat cam ner nak hidup tahan je la.....aku kire dah nasib baik dapat dah goverment spital...kalau dulu private spital....merangkak beb nak cari duit.....ari ni bukan nak cita pasai duit tapi nak cita tangan aku yang mengalami cedera parah...he he...x der la parah saje jer aku yang selalu kate cam 2...staff nurse & MA dah tau sgt aku cam ner.... meh kite tengoh tangan yang lebam teruk....


alkisah tangan aku nie....manja skt..bkn skt...banyak....urat aku nie kira tahap payah...urat halus...urat nie la yg ppaling menyeksakan....tapi yg besh even dialysis almost 5ys....tapi tgan mantain( riak nih)...ish tak baik.....kalau kao org concern cube2 la ushau tgn patient sah urat tgn diaorang cam akar pokok kelapa.......takut beb
aku nie kira golongan bertuah le tapi bahan pun sama.....cam na leh lebam.....ari ahad 29/03/09 ...2 ...venus aku tinggi skt so aku suwoh la nurse adjust needle skt...tah cam na dah begkak lax....nie kire jarum x masuk urat / urat bocor ler...dah satu masalah dah....aku dah letak ais but aku tau aku memang kalau jadi cam nie alamt 2weeks la suffer...urat sensitive.....bahana2....so ari nie MA ZAM cucuk aku...die memang selalu cucuk aku ...sekali je dah terus dapat... ari ni kire cucuk utk supply leh tapi utk return ader blood beku lax....dah cabut cucuk lain lax....sakit jagan cakap lagi....2nd try x leh gak....then die dah ngalah so panggil KAK LIN ( staf nrse) senior skit...fuh lega dapat...tapi nah haih kao...kire sarjen la aku ari nie.....
nie kire dah lama....dolu2 aku lagi suffer...even nak amik blood 4 nefro clinic pun ake kena sampai 13 jarum...bayangkan 14th aku terus kena g jumpa dokto yg leh ambil darah aku....bayangkan kalau x fikir sakit...dah lama nurse 2 kena tampar ker atau sebaginyer....

No comments:

Post a Comment