Tuesday, March 31, 2009

Stokin , Kidney & mesin



Ni gambar mesin aku...kire tempat nie aku la yang punye...every dialysis nie la tempat aku...mesin aku no. 1...so ape2 hal...memang nie la mesin aku....aku dapat mesin baru...heh he...
15/03/2009 baru sampai ...mesin aku yg lama pun baru lagi...rejeki....nak jadi cite ari 2 aku ader wt lawak ngan in charge dialysis nak mesin baru yg nak sampa...just request main jer....die kater x leh..then on sunday aku sampai uncle yg kongsi mesin ngan aku ( 1st shift) kate guner mesin baru....ha ha siok gak....
aku bab pasang mesin nie kire dah boleh dah...gorment spital x cam private...mesin kena prepare sendiri * yg mampu)...sta dtg cucuk jer...even cabut jarum pun leh cabut sendiri...aku??? jagan harap...sampai skrg x berani cabut jarum...tunggu je lama mana pun x per janji owg tolong cabut.....

Nie la buah pinggang aku yagn baru....nie panggil dialyzer...bak kate owag tue2 buah pinggang....sinilah filter utk blood.....urin,tosin semua kena tapis kek sini....sebenarnyer aku kene gune yg merah ...highflux...utk patient yg x dengar kata...heh he...tapi ari 2 stok abis ganti yg normal....cukup 12 x aku buang gune merah balik ler....( ops luper nak cakap dialyzer nie kena gune 12 kali baru buang)...cos dier mahal kalau yg biru nie +-RM 80/unit kalau highflux...RM 120/unit...mahal....aku nie yg 11 x dah...ari khmis nie buang ler...nie kire rekod paling cemerlag la..sebab max gune dialyzer 10x jer...he he...patient tegar...but outstandng....nanti citer lagi...cam2 info ada,,,,


ari nie stoking grey.....ni la hobby aku...every dialysis my socks mesti tukar...dah jadi trade mak aku...semua staf dah tau.....stokin aku colourful....ade ari kalau lupe mesti diaorag tanye stokin mane...lupe beb....jam pun dah kul 4 a.m.....ari2 jadi batgirl....heh he.....

to be continued....

No comments:

Post a Comment