Saturday, April 25, 2009

ESOK DIALYSIS.....HU...HU....

cam nie la jadual aku....3/week dah menhadap aku kek spital...x kire ujan...ribut..even saji pun aku kena gi....my life.....

nak distorykan ...my jadual cuci darah ( bahse orang kite)...ari ahad, selase & khamis....jam kul 11.00 pagi...sampai kul 4ptg....ni kire 2nd shift ler......

so pade ketige2 ari nie...kalau nak cari aku cari la aku kek sini.....ingat x boring ker...hanya tuhan yang tahu....x der org lain yng rase cumer yang senasib dengan aku jer.....

biasa la jadual aku....mandi kul930...the siap2 ...dlm kul 10.00 kuar....naik highway....kena 3.60 exit sp selatan....then lalu sort cut road aku selalu...the sampai dlam kul 11.000 gi beli makanan dulu....lapaor...sape nak belikan kalau dah tertambat kek mesin...then sampai...

first sampai cari buku rekod dulu...then timbang kilo...tengok berape naik...nak tengok fluid dlam badan banyak mne???? then barulah tahu nak set berape utk dialysis......berat x leh cecah 4 kilo...pas 2 kena amik bp.....blood pressure utk mengelakkan terjadinya pengsan2 mase cuci takut lebih tarik....then g la pasang mesin....utk pengatahun kek spital kerajaan kena belajar pasang sndiri...bukan cam private semua orang buat.....then....cuci tngan ngan sabun ...make bersedia utk dicucuk....itulah rutin aku....semenjak 2 menjak ni.....
TUNGGULAH 4 JAM...THEN BARULAH SELESAI...NASIB BAIK X PENING...NASIB X BAIK ADILAH KAIN BURUK...YANG X LARAT...HU.....HUUUUUUU......

1 comment:

  1. HOPE U SABAR DLM MNJAlani kehidupan d masa depan.. sy pun slh sorg pesakit buah pngg but now masih terkawal n blm pernah dialisis lg.. klau dh dialisis xtau la sy blh jd kuat cm awak ke x..

    ReplyDelete